~ Onsdag 17/11 ~

Ja, den här dagen började väl som alla andra dagar typ..
Gick upp gjorde frukost släppte ut devil och satte mej vid datan och kollade lite skola..
Va svinkallt idag så tände pannan..
När de börjde närma sej eftemiddag så satt jag vid datan i sängen och kollade runt lite, så reste jag på mej och såg då att det var en pöl efter mej på lakanet, VATTNET?!?!?!?
Ringde direkt till 1177 å frågade dom va de kunde va, hon visste inte men hon ringde till förlossningen och skulle ringa mej sen.
Ringde upp mej efter en evighets väntan (tyckte jag ja :P ) och hon sa då att de kunde va vattnet som kom och att de ville att jag skulle komma in så fort jag bara kunde.
Skickade mess till Torsten, visste att han inte hade me sej tele på jobbet men ändå, ringde han chef sen som inte va på plats men skulle skynda sej så fort han kunde tillbaka till jobbet och säga åt Torsten att ringa upp mej så forthan kunde.
Efter ca 5 minuter ringde han och jag berättade, han sprang och hämtade killen som han samåker med och de åkte hem på en gång, tror inte han vart hemma på så kort tid faktiskt :)
Åkte in på en gång och fick vänta ett litet tag och fick sen göra ekg test på magen och lyssna på hjärtljuden för att se om de va som de skulle.
Bebis rörde sej hela tiden och sparka på plattorna på magen så man höll på å bli döv :P
Låg där i ca 30 minuter (tror jag) innan BM kom in igen och kollade till oss, tittade på papperet och såg att de va små små sammandragningar å ville då att en läkare skulle komma in och kolla fostervattnet, så fick åter vänta en stund innan HAN kom :S
Så sa de åt mej att ta av mej byxor och trosor, fan neeejjjeee.... Men men va bara att klä av sej och lägga mej på den där stolen!
De kollade och gjorde UL som visade sej va heelt normalt och att de inte va vattnet som kommit utan nå annat, puuuh, skönt att veta att han inte kommer ut nu!!!
Så fick klä på mej igen och åka hem <3
Sa knappt ett ord till varann på vägen hem båda va så otroligt lättade så orka knappt säga nåt :)

När vi sen kom hem så va de en glad hund som mötte oss i dörröppningen :)

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback