~ Foglossning och sömnproblem ~

Ja, så var det dags för det roliga i graviditeten då... Foglossning! Det ENDA jag faktiskt hoppats på få slippa den här gången.
Är i 17:e veckan så man har ju en liten stund kvar, med Linn fick jag foglossning i 8:e månaden (tror jag det var) så den tiden kunde man iaf stå ut men när det är 5 månader kvar?!
Sov inget i förrgårnatt, hade så ont så jag visste inte hur/vad/när/hur jag skulle ligga, gjorde så ont att jag inte kunde hejda tårarna :-/

Igår så åkte jag in till barnmorskan här i Heby, eller ja, jag trodde iaf att det skulle finnas en men de gjorde det inte? Skulle komma hit en den 21:a och "kolla läget", men så länge tänker jag då inte vänta så jag gick in till apoteket för att se om de hade något graviditetsbälte inne, för de hade jag sett på nätet att apotek ska sälja!
Så när jag kom in dit så frågade jag dom om det hade inne men hon kollade bara på mej som om jag stog och skämtade med henne, huuh!?
- "Näe, vad e de för nåt?" fick jag till svar så jag förklara för henne att de va ett bälte för att lindra foglossning..
-" Och vad är foglossning??" Frågade hon, jag trodde verkligen hon stog och skämtade så ja stog där och gapade och kolla på henne och bara väntade på att hon skulle säga typ "ääh, jag skämta bara" men de gjorde hon inte???
Så jag kände att det var lika bra och gå därifrån..

Sen så åkte vi till min studievägledare och skicka in ansökan för att börja studera undersköterska, så passade på att gå in på apoteket i Östervåla, de kanske har iaf tänkte jag ! Men icke sa nicke, höll nästan på å börja grina hade så jävla ont..
Efter mötet med studievägledaren så åkte vi in till barnmorskan i Östervåla, och JAA!!! Dom hade ett bälte man kunna få köpa, dagen var räddad! Shiiit så skön den va, och den hjälpte !

Åkte slutligen hem till Rebecka och fika lite så Linn fick leka med William, dom leker så bra tillsammans och trivs ihop.. :)
Åkte sen hem och gjorde lite mat innan gubben kom hem sen så vart de inte så mycket mer än ett riktigt varmt och skönt bad..

På kvällen så åkte vi hem till John och Maria, shitt känns som att de va evigheter sen vi sågs.. Iof, de va de ju sist man träffade dom va ju på classic car week och dee va ju ett tag sen !
Sen åkte vi hem och lade oss och kolla på film och myste lite :)

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback