~ Uppe med tuppen ~

Måndag, härligaste dagen på veckan eller va säger man?! :)
Vaknade av gubbens väckarklocka sen var det ganska kört att somna om vart ca tre timmars sömn inatt, men de läre väl ta ut sin rätt ikväll vill ha ett jobb eller studera så man tröttar ut sej om dagarna så de inte blir så hära..

Gick igenom ljusen igår, mmmm underbara dofter, till och med gubben tyckte de lukta gott (Och då ska jag säga då luktar de verkligen gott också)! :)
Så nu hoppas jag på att få in lite visningar har faktiskt några på gång men inget datum satt än men de ska de bli i veckan hoppas jag :D

Sitter och pratar med min moster på facebookchatten nu, hon bor i Canada så man träffar ju henne inte så ofta tyvärr :( Saknar henne nå grymt hon är som en syster... Planerar att komma hem till sommaren igen så lääängta som en galning å så kommer hon få träffa bebis då :)

Hej hopp nu ska jag prata med Katja sen ska ja lägga mej i sängen innan de e dags att göra frukost åt den lille som sussar så gott :)

14:08
Ja, precis kommit innanför dörren och vart ute och letat Devil.
Linn öppnade dörren och släppte ut han, så nu funderar jag på om han ens kommer tillbaka.. :,(
Har ju inte bott här så länge och han är ju inte bekant med de här trakterna så frågan är om han hittar..
Har ringt och pratat med polisen och de gjorde en anmälan, bara att hoppas att någon hittar han eller att han kommer hem snart.. :(

Efter ca 6 timmars letande så höll man nästan på å ge upp hoppet att leta honom, tänkte att han läre väl komma hem, om han lever...
Så jag påbörjade en 9 km lång elljusspårs sträcka då de ringde, de va en kille som hittat honom och hade honom hemma hos sej så de va bara att sätta sej i bilen och hämta den lille rackaren, gaah, såå överlycklig!
När vi kom hem till dom så lekte han med deras hund, tror de va en golden eller nå...
Så tjejen som bodde där höll honom i halsbandet och släppte honom när jag kom, HON SLÄPPTE HONOM!! Så jag skrek " neeeeeeej" hahaha... men han va så trött så han kolla bara så mej å lekte lite me hunden.. Hade gått så bra med dom så, hade fått mat och vatten :)
De hade ringt till Uppsalapolisen som hade sagt: Ja, om ni inte vill behålla honom så får ni väl släppa lös han för vi har ignen bil tillgänglig just nu för att hämta honom!
JÄVLA NÖTTER! Borde vart deras jävla hund som hade sprungit bort! Hata poliser!!!
Han hade tydligen sprungit efter 74:an (stora vägen mot Morgongåva) och polisen hade ropat i radion, men ingen hade hämtat upp han.. De kan man ju iof förstå..
Sen hade han sprungit in mot Heby och där hade de hittat honom utanför Ica då de va en gubbfan som suttit i bilen och skrikit" MEN TA HUNDEN DÅÅÅ" idiot!
Men måste säga att e e tur att de finns såna människor som hittat Devil iaf som tagit hand om han och ringt:)
Va så trött att han inte ens orkade ur bilen när vi kom hem, så de vart soffan på en gång när vi kom in.. :)

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback